13 odcinków specjalnych o długości 152 kilometrów w austriackiej Styrii
12 lipca 2024
12 i 13 lipca, Rallye Weiz w Austrii po raz trzeci będzie gospodarzem eliminacji ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”. Organizowana niedaleko Grazu we wschodniej Styrii impreza ta - popularna zarówno wśród fanów, jak i zawodników - zapewnia wymagające odcinki specjalne, fantastyczną naturalną scenerię oraz robiące wrażenie tłumy widzów. Na uczestników startujących samochodami Opel Corsa Rally Electric czeka łącznie 13 odcinków specjalnych o łącznej długości 152 kilometrów.
Dzięki swojemu drugiemu zwycięstwu w tym sezonie, ostatniemu podczas Rallye Vosges Grand-Est we Francji, Austriak Luca Pröglhöf wyprzedził o 23 punkty swojego najbliższego rywala, Francuza Anthony'ego Rotta, w klasyfikacji generalnej pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych. Za nimi na trzecim miejscu uplasowała się szybka Węgierka Bendegúz Hangodi, wyprzedzając najlepszą jak dotąd kobietę w „elektrycznym zespole”, Francuzkę Emmę Chalvin z zespołu FFSA Academy.
Pröglhöf zdaje sobie jednak sprawę, że przewaga w klasyfikacji nie jest jeszcze pewna: „Przed nami jeszcze pięć rajdów, każdy z maksymalną liczbą 35 punktów do zdobycia, a presja walki w czołówce ADAC Opel Electric Rally Cup jest wysoka. Aby być w stanie utrzymać prowadzenie, trzeba być w pełni skoncentrowanym i cały czas na granicy swoich możliwości. Każdy błąd może zakończyć rajd i wyzerować wynik. A wtedy wszystko wygląda zupełnie inaczej. Razem z moją pilotką Christiną Ettel nie możemy się już doczekać rajdu u siebie, na którym spodziewamy się wielu gości i przyjaciół. W kokpicie jednak podejdziemy do tego jak do każdego innego rajdu”.
Oprócz Rotta i Hangodiego, presję, o której wspomina aktualny lider w klasyfikacji, wywierają w szczególności Hiszpan Alex Español, który ze względu na napięty grafik musiał zrezygnować z Rajdu Wogezów Grand-Est, ale powróci na start w Weiz oraz Niemiec Christian Lemke, który chce odrobić straty z ostatniego rajdu we Francji, uzyskując dobry wynik w Styrii. Dzięki swojej konsekwencji i niewielkiej liczbie błędów, Emma Chalvin jest również ważnym zawodnikiem w walce o czołowe miejsca w Rajdowym Pucharze ADAC Opel Electric Rally Cup.
Dwóch startujących gościnnie kierowców dołączy do stałych uczestników w Weiz. Matthias Walkner (37) to jeden z najbardziej utytułowanych zawodników motocrossowych i off-roadowych na świecie. W 2018 roku, Austriak zwyciężył w klasyfikacji motocyklowej Rajdu Dakar. Oprócz aktywności na dwóch kołach, Walkner jest również pasjonatem rajdów i nie może się doczekać swojego gościnnego występu w Corsa Rally Electric. Jego pilotem będzie Thomas Haider.
Reiner Kuhn zasiądzie za kierownicą drugiego samochodu VIP. Znany dziennikarz sportów motorowych i ekspert rajdowy może pochwalić się bogatym wyścigowym doświadczeniem i zna już Opla Corsę Rally Electric o mocy 100 kW (136 KM) z jazd testowych. Ilka Minor, jedna z najbardziej utytułowanych austriackich pilotek rajdowych z doświadczeniem w mistrzostwach świata, będzie prawą ręką kierowcy samochodu VIP. Ilka Minor jeździła już czołowymi kierowcami, m.in. Manfredem Stohl i Henningiem Solberg, a w 2005 roku została wybrana kobietą roku w sportach motorowych w Austrii. Cel Reinera Kuhna na nadchodzący weekend: „Słuchać uważnie i skupiać się na instrukcjach Ilki, aby, miejmy nadzieję, mieć dobry czas, doskonalić swoje umiejętności i bezpiecznie dojechać do mety. I dobrze się bawić pomimo tego trudnego zadania!".
Pierwszy etap w piątek, rozpoczynający się o godz. 13:45 obejmuje pięć odcinków specjalnych, po zakończeniu których o godz. o 20:40 rozpocznie się park zamknięty (parc fermé). W sobotę rano zawody rozpoczną się o godz. 7:50 pierwszym z ośmiu kolejnych etapów. Przyjazd na metę w Weiz planowany jest około godziny 19:00.
Zdobycze punktowe w ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 3 z 8 rund:
1. Pröglhöf - 95
2. Rott - 72
3. Hangodi - 64
4. Chalvin - 49
5. Español - 48
6. Lemke - 42
7. Pottier i Baudet - 28 każdy
9. Melse - 25
10. Wittenbeck - 23