Rekordowy czas to między innymi zasługa zoptymalizowanego zachowania na zakrętach. W rezultacie nowe Audi RS 3* mogło wykazać się swoją zwinnością jeszcze wcześniej i w bardziej kontrolowany sposób. Jak wyjaśnił Frank Stippler: „To był klucz do naszego sukcesu. Dzięki precyzyjnej konfiguracji, obejmującej wektorowanie momentu hamującego, nowe RS 3* jeszcze chętniej wchodzi w zakręty. Pozwala to na wcześniejsze i lepsze ustawienie samochodu pod kątem wyjścia z łuku. Efektem jest mniejszy kąt skrętu wymagany od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co prowadzi do mniejszego tarcia i umożliwia wcześniejsze przyspieszenie oraz uzyskanie większego pędu i wyższej prędkości przed kolejną prostą”.
„Bazą” dla wyjątkowej dynamiki jazdy jest współdziałanie rozdzielacza momentu obrotowego, który oferuje w pełni zmienny rozdział siły napędowej pomiędzy tylnymi kołami, oraz elektronicznej kontroli stabilizacji, selektywnej kontroli momentu obrotowego kół (wektorowanie momentu hamującego) i opcjonalnych amortyzatorów adaptacyjnego zawieszenia sportowego RS. Udoskonalony algorytm sprawia, że modułowy kontroler dynamiki samochodu z jeszcze większą czułością łączy teraz dane ze wszystkich komponentów istotnych dla dynamiki poprzecznej.
Moc w dalszym ciągu zapewnia legendarny 5-cylindrowy silnik o mocy 400 KM i momencie obrotowym 500 Nm*. W połączeniu z oponami Pirelli P Zero Trofeo R typu semislick, 19-calowym ceramicznym układem hamulcowym, sportowym zawieszeniem RS z adaptacyjną kontrolą tłumienia oraz zoptymalizowanym zestrojeniem podwozia jednostka 2.5 TFSI może teraz jeszcze sprawniej napędzać RS 3* w zakrętach. A wszystko podkreśla wyrazisty, głęboki dźwięk silnika, za który odpowiada charakterystyczna kolejność zapłonów: 1-2-4-5-3.
Udoskonalone seryjne Audi RS 3* będzie można zamawiać od końca sierpnia. U dealerów samochody będą dostępne od października.
Audi
Rekord okrążenia Audi Sport w segmencie aut kompaktowych
22 czerwca 2024
Frank Stippler za kierownicą przedprodukcyjnego, udoskonalonego Audi RS 3* ustanowił nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring. Kierowca wyścigowy i rozwojowy Audi Sport uzyskał imponujący czas 7:33,123 min, bijając aktualny najszybszy czas okrążenia wśród aut tej klasy o ponad 5 sekund – i potwierdzając, że udoskonalony topowy model z serii A3* znów jest najszybszym samochodem kompaktowym na rynku.
Źródło: Audi Media Center
Udostępnij: