Peugeot

Program UNDER THE POLE. PEUGEOT dla środowiska

Od maja 2024 r. trwa i rozwija się współpraca marki PEUGEOT z programem podwodnych badań UNDER THE POLE. Program ten stanowi połączenie organizowanych na całym świecie innowacyjnych wypraw, badań naukowych i działań mających na celu podnoszenie świadomości na temat ochrony oceanów. PEUGEOT podziela tę filozofię: marka postanowiła umieścić EDUKACJĘ w centrum swojej odpowiedzialnej strategii i skupić się na konkretnych działaniach edukacyjnych mających wpływ na środowisko.

Program UNDER THE POLE został stworzony przez Ghislaina Bardouta i Emmanuelle Périé-Bardout w 2008 roku w Concarneau we Francji. Program ten łączy z PEUGEOT ambicja wykorzystania nauki i technologii do ochrony środowiska, w szczególności oceanów. Program ten ma również oddziaływać na opinię publiczną w celu podniesienia świadomości na temat znaczenia tej kwestii.

Trzy misje UNDER THE POLE:

  1. Organizowanie na całym świecie innowacyjnych wypraw skoncentrowanych na naukowej eksploracji oceanów, w szczególności w regionach polarnych lub odizolowanych.
  2. Wspieranie badań naukowych, w szczególności za pośrednictwem programu DEEPLIFE, który bada faunę i florę morską w strefie fotycznej (głębokość od 30 do 200 metrów) i ich kluczową rolę w funkcjonowaniu ekosystemu morskiego. Trwająca do 15 października 2024 r. i prowadzona w Grecji, Włoszech i Francji, aktualna misja ma na celu ustalenie czy śródziemnomorskie ekosystemy mezofotyczne mogą służyć jako schronienia dla populacji przed zmianami klimatu. Badania te wyznaczają główną oś badań na nadchodzące lata, których celem jest zrozumienie powiązań między populacjami powierzchniowymi i mezofotycznymi oraz wdrożenie odpowiednich środków ochrony.
  3. Praca nad podnoszeniem świadomości i ochroną oceanów jest oparta na przekonaniu, że wiedza ma sens tylko wtedy, gdy się nią dzielimy. Ukierunkowana na edukację młodych ludzi i podnoszenie świadomości społecznej praca ta przybiera formę „karawany edukacyjnej” prezentującej odkrycia nurków i naukowców. Jej niesamowita scenografia inspiruje i poszerza wiedzę na temat ekosystemów morskich.

PEUGEOT angażuje się we współpracę z UNDER THE POLE

Zgodnie z powyższymi działaniami edukacyjnymi, naturalne jest, że PEUGEOT staje się „Oficjalnym Partnerem Edukacyjnym” UNDER THE POLE. Nowe zobowiązanie urzeczywistnia się na cztery sposoby:

  • Współtworząc treści edukacyjne poświęcone kulisom wypraw, objaśnieniom programów naukowych i technikom eksploracji. Filmy będą dostępne w mediach społecznościowych PEUGEOT i UNDER THE POLE PEUGEOT;
  • Organizując dni edukacyjne podczas greckiego i francuskiego etapu misji śródziemnomorskiej na przełomie kwietnia i października 2024 roku. PEUGEOT, przy aktywnym wsparciu swojego greckiego dystrybutora Aiglon AE, i UNDER THE POLE pracowały nad zorganizowaniem dni edukacyjnych dla uczniów w Grecji, gdzie program prowadził misję eksploracyjną. 24 kwietnia br., 50 dzieci ze szkoły podstawowej w Pteleos wzięło udział w warsztatach edukacyjnych łączących sprzątanie plaży, odkrywanie sprzętu do nurkowania głębinowego i wizytę objaśniającą misje naukowe prowadzone na łodzi badawczej Why. Kolejny dzień z greckimi uczniami odbył się 6 czerwca na wyspie Fourni.
  • Poprzez wspólne wystąpienia partnerów podczas wydarzeń branżowych w sektorze motoryzacyjnym, nurkowym i naukowo-badawczym.
  • Wymieniając PEUGEOT jako Oficjalnego Partnera Edukacyjnego na żaglach i kadłubie łodzi ekspedycyjnej o nazwie Why .
  • Zapewniając dwa samochody PEUGEOT BOXER do transportu całego niezbędnego sprzętu na różne misje programu. Pierwszy PEUGEOT BOXER służy do holowania łodzi nurkowej i transportu licznego sprzętu potrzebnego dla czterech misji programu śródziemnomorskiego. Drugi BOXER jest wykorzystywany do holowania karawany edukacyjnej Under The Pole przez całą Francję w ramach akcji podnoszenia świadomości o oceanach wśród ogółu społeczeństwa i dzieci w wieku szkolnym. Ta wędrowna misja zwiększyła świadomość wśród ponad 5 000 osób w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

PEUGEOT zapewnia również trzy w 100% elektryczne samochody (E-208 i E-308 SW), aby ułatwić codzienne przemieszczanie się zespołów Under The Pole w ramach zeroemisyjnego transportu.

Marka PEUGEOT jest wyjątkowo dumna z partnerstwa z UNDER THE POLE pozwalającego jej realizować konkretne i użyteczne działania na rzecz ochrony naszego środowiska. Te działania edukacyjne są głównymi elementami społecznie odpowiedzialnego zaangażowania marki.

Źródło: Peugeot Media Website
Udostępnij: