Samochody Opel Corsa Rally Electric u podnóża Mont Blanc
05 września 2024
Zaplanowany na nadchodzący weekend, rajd Mont-Blanc Morzine jest szczególnym wydarzeniem dla uczestników ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”. Już po raz trzeci zespoły zmierzą się z wymagającymi odcinkami specjalnymi u podnóża najwyższej góry w Alpach (4 807 m n.p.m.), startując w swoich elektrycznych samochodach Opel Corsa Rally Electric o mocy 100 KW (136 KM). Oprócz zapierającej dech w piersiach panoramy gór i trudnych asfaltowych dróg, Rallye Mont-Blanc zachwyca również niepowtarzalną atmosferą. Każdego roku ponad 250 samochodów rajdowych przekształca ośrodek sportów zimowych Morzine w ogromny rajdowy park serwisowy.
W ciągu dwóch dni rajdu (6 - 7 września) trzeba pokonać łącznie dziewięć stosunkowo długich odcinków specjalnych o długości około 148 kilometrów. Strome drogi prowadzą w górę i w dół, obfitując w szybkie i trudne fragmenty, które wymagają od załóg wszelakich umiejętności.
Jeśli chodzi o sportowe emocje, to rosną one z każdym dniem w pierwszym na świecie jednomarkowym rajdowym pucharze samochodów elektrycznych. W szóstym z ośmiu rajdów w tym roku, czterokrotny zwycięzca sezonu i lider tabeli Luca Pröglhöf może zająć obiecującą pozycję w walce o tytuł dzięki kolejnemu dobremu wynikowi. 24-letni Austriak i jego pilotka Christina Ettel jadą do Francji z przewagą 42 punktów. To spora przewaga, która może się jednak szybko zmniejszyć, ponieważ w jednej rundzie ADAC Opel Electric Rally Cup do zdobycia jest łącznie 35 punktów.
Rajd Mont-Blanc Morzine jest imprezą „u siebie” dla czterech zespołów samochodów elektrycznych. Bracia Anthony i Adrien Rott, którzy zajmują obecnie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, chcą zmniejszyć stratę punktową do lidera, Luki Pröglhöfa. Dwa kobiece zespoły startujące w barwach Akademii FFSA, Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud i Alizée Pottier/Manon Perrin, niewątpliwie również przyciągną uwagę. Jérôme Chavanne i pilotka Emilie Galleano, którzy w ubiegłym sezonie rywalizowali w Stellantis Rallye Cup France, gościnnie zasiądą za kierownicą samochodów elektrycznych.
Dwa niemieckie duety w składzie Christian Lemke i Jan-Eric Bemmann oraz Johannes Wittenbeck i Maximilian Kugler również zadeklarowały swoje ambicje, aby osiągnąć jak najlepszy wynik w Rajdzie Mont Blanc po dobrym występie i zdobyciu 2. i 5. pozycji w ADAC Rallye Stemweder Berg. Drużyny regularnie startujące w pucharze spotkają się w Morzine z dwoma innymi występującymi gościnnie kierowcami. Axel Bayer (z pilotem Aaronem Jungnickelem) i Ann Felke (z Thomasem Velzem), po swoim debiucie za kierownicą samochodu elektrycznego podczas inauguracyjnego wyścigu sezonu w Sulingen, powrócą na start we Francji w najbliższy weekend.
Oprócz organizatora rajdu Philippe'a Vanesse'a, który będzie towarzyszył gościom na poszczególnych odcinkach w taksówce rajdowej Opla, wyjątkowo ekscytujący duet w drugiej Corsie Rally Electric będzie jechał przed uczestnikami Pucharu, aby zapewnić bezpieczeństwo na odcinkach: prezes ADAC Sports, dr Gerd Ennser, zasiądzie za kierownicą razem ze swoim synem Fabianem, który również podziela rodzinną pasję do sportów motorowych Opla od czasu swoich występów w poprzednim ADAC Opel Rallye Cup.
W piątek (6 września) zespoły biorące udział w Pucharze czeka długi dzień rajdowych zmagań. Na starcie w Morzine samochody pojawią się już o godzinie 7:30, przed zaplanowanymi do godziny 20:00 siedmioma odcinkami specjalnymi. Rajd rozstrzygnie się następnego dnia, rozpoczynając się o godzinie 8:30 dwoma kolejnymi etapami. Przekroczenie rampy mety w Morzine będzie miało miejsce od godziny 14:00.
Pasjonaci rajdów, którzy pozostaną w domach, będą mogli śledzić wydarzenie we francuskich Alpach na żywo na stronie http://www.opel-motorsport.com/.
Tabela ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 5 z 8 rund:
1. Pröglhöf 165 punktów
2. Rott 123 punkty
3. Español 96 punktów
4. Lemke 71 punktów
5. Chalvin 68 punktów
6. Hangodi 64 punkty
7. Baudet 63 punkty
8. Wittenbeck 53 punkty
9. Pottier 38 punktów
10. Melse 37 punktów