FORMUŁA E : WAŻNE PUNKTY DLA DS AUTOMOBILES W MEKSYKU
11 stycznia 2025
Po rozpoczęciu 11. sezonu na początku grudnia w Brazylii, druga runda Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E przeniosła się w ostatnią sobotę na tor Autodromo Hermanos Rodriguez w Meksyku. Była to już dziewiąta wizyta serii w pełni elektrycznych samochodów na meksykańskim torze.
Obaj kierowcy DS Automobiles byli w doskonałej formie podczas swoich sesji kwalifikacyjnych - Maximilian Günther zajął pierwsze miejsce, a Jean-Éric Vergne czwarte - co pozwoliło im obu awansować do pojedynków i zmierzyć się ze sobą w ćwierćfinałach. JEV awansował do półfinału, minimalnie przegrywając awans do finału o zaledwie 184 tysięczne sekundy, co ponownie podkreśliło doskonałe osiągi samochodów DS E-TENSE FE25 stworzonych w Wersalu.
Przy pełnych trybunach, francuski dwukrotny mistrz ustawił się na trzeciej pozycji na starcie, przed swoim niemieckim kolegą z drużyny Maximilianem Güntherem, który był szósty. Pierwsze okrążenia były stosunkowo spokojne, bez większych zmian na czołowych pozycjach, ale wszystko zmieniło się, gdy aktywowano pierwsze tryby Ataku, a wyścig nabrał zupełnie innego charakteru. W wyniku kilku manewrów wyprzedzania, dwaj kierowcy DS PENSKE zdecydowali się zaoszczędzić sześć minut trybu Ataku na ostatnią część wyścigu. Niestety, dwukrotny wyjazd samochodu bezpieczeństwa poważnie zmniejszył szanse francusko-amerykańskiego zespołu.
Zajmując piątą i szóstą pozycję, dwaj kierowcy DS Automobiles nie mogli skorzystać z dodatkowej mocy oferowanej przez Attack Mode, gdy byli w dogodnej pozycji by walczyć o miejsce na podium. Jean-Éric Vergne i Maximilian Günther utrzymali swoje pozycje aż do flagi w szachownicę, a choć mogli żałować straconej szansy, zespół DS PENSKE i tak zdołał zdobyć 18 bardzo ważnych punktów.
Po dwóch pierwszych rundach w Ameryce Łacińskiej, kolejne wyścigi Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA odbędą się w Dżuddzie w Arabii Saudyjskiej w dniach 14-15 lutego br. Na wybrzeżu Morza Czerwonego załogi DS Automobiles będą celować co najmniej w podium podczas pierwszego w tym roku podwójnego wyścigu.
Eugenio Franzetti, dyrektor DS Performance:
„Zarówno pod względem naszych wyników, jak i zdobytych punktów, był to pozytywny weekend. Niemniej jednak szkoda, że samochód bezpieczeństwa pojawił się dokładnie wtedy, gdy nasi dwaj kierowcy aktywowali swoje tryby ataku. Gdyby nie to pechowe zdarzenia, prawdopodobnie osiągnęlibyśmy jeszcze lepszy wynik...., ale musimy skupić się na pozytywnych aspektach. Nasi kierowcy zakończyli kwalifikacje na trzecim i szóstym miejscu, a w wyścigu zajęli piąte i szóste miejsce, zdobywając cenne punkty dla zespołu. Nie jesteśmy daleko od podium, ale w nadchodzącym miesiącu czeka nas jeszcze dużo pracy, aby dobrze przygotować się do wyścigów w Dżuddzie”.
Jean-Éric Vergne, mistrz Formuły E w 2018 i 2019 roku:
„Ogólnie to był dobry weekend, zarówno dla mnie, jak i dla zespołu. Jednak czuję pewne rozczarowanie, ponieważ po raz drugi w dwóch wyścigach samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor właśnie wtedy, gdy aktywowałem tryb ataku. Gdyby nie ta sytuacja, naprawdę uważam, że mieliśmy szansę stanąć na podium. Do pozytywnych aspektów należy zaliczyć fakt, że drugi wyścig z rzędu ukończyliśmy zdobywając cenne punkty, mamy konkurencyjny samochód i wszyscy świetnie współpracujemy. Musimy dalej ciężko pracować, aby następnym razem osiągnąć jeszcze lepszy wynik.”
Maximilian Günther :
„Szóste miejsce dla mnie i dwa samochody w pierwszej szóstce to solidny wynik zespołu po bardzo udanym weekendzie. Mieliśmy trochę problemów z degradacją opon, ale pokazaliśmy dobrą, równą formę i zdobyliśmy ważne punkty. Jestem zadowolony z naszego tempa w kwalifikacjach, ale także z tego, jak rozwija się moja współpraca z zespołem. To był dopiero mój drugi wyścig w barwach DS PENSKE, ale mam wrażenie, że wszystko idzie w dobrym kierunku i staje się coraz bardziej naturalne. Coraz lepiej czuję się w samochodzie i teraz moim celem jest kontynuowanie tego trendu, by awansować jeszcze wyżej. Nie mogę się już doczekać Dżuddy!”
Kluczowe dane od momentu wejścia DS Automobiles do Formuły E:
- 123 wyścigi
- 4 tytuły mistrzowskie
- 16 zwycięstw
- 51 podium
- 24 pole positions