Opel

Emocjonujący, elektryczny, ekscytujący: Opel Motorsport spogląda wstecz na udany sezon rajdowy 2024

ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po raz kolejny przyciągnął uwagę międzynarodowej sceny rajdowej w swoim czwartym sezonie. Aż 16 elektrycznych samochodów Opel Corsa Rally Electric o mocy 100 kW (136 KM) po raz kolejny zapewniło wiele wrażeń podczas ekscytującej rywalizacji, tocząc zacięte bitwy o ułamki sekund w pierwszym na świecie i jak dotąd jedynym jednomarkowym rajdowym pucharze samochodów elektrycznych. Międzynarodowa różnorodność uczestników była większa niż w poprzednich edycjach: zespoły z ośmiu krajów (Niemiec, Austrii, Francji, Hiszpanii, Belgii, Węgier, Szwecji i Holandii), w tym łącznie osiem kobiet-kierowców, wyznaczyły nowe standardy. Wraz z dwukrotnym mistrzem DTM Timo Scheiderem i austriacką legendą motocyklową Matthiasem Walknerem, dwóch doświadczonych kierowców sportów motorowych wystąpiło gościnnie i sprawdziło swoje umiejętności w starciu z wschodzącymi talentami. Szczególnie Scheider zaimponował uczestnikom swoim występem, zajmując niezwykłe piąte miejsce na początku sezonu w rajdzie ADAC Rally Sulingen.     

W swoim drugim sezonie Luca Pröglhöf udowodnił, że jest kierowcą nie do pokonania. Wraz ze swoją pilotką Christiną Ettel, 25-letni Austriak z Sittendorf w pobliżu Wiednia świętował w sumie cztery zwycięstwa w tym sezonie i tym samym zapewnił sobie tytuł mistrza jeszcze przed wielkim finałem Rajdu Europy Środkowej. Już po raz drugi, Opel Electric Rally Cup wziął udział w tej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, prezentując  swoje mocne osiągi przed 125 000 zgromadzonych widzów i międzynarodowymi mediami. Pozostałe zwycięstwa w jednym z ośmiu wyścigów pucharowych w pięciu krajach świętowali Christian Lemke (Niemcy), Alex Español (Hiszpania), Jérôme Chavanne (Francja) i Tom Heindrichs (Belgia), przyrodni brat nowo koronowanego rajdowego mistrza świata Thierry'ego Neuville'a.

Osiem zawodniczek również przyciągnęło sporo uwagi: Emma Chalvin i Alizée Pottier (obie z Francji), Esmée Den Hartigh (Holandia), Pia Steffe (Austria), Lyssia Baudet (Belgia), Hannah Jakobsson (Szwecja), a także Niemki Claire Schönborn i Ann Felke przez cały sezon deptały po piętach swoim męskim rywalom. Chalvin, Baudet, Schönborn i Felke, to cztery zawodniczki Opla, które zostały zaproszone do udziału w międzynarodowych testach dla kobiet „Beyond Rally” organizowanych w Polsce, których gospodarzem jest promotor Rajdowych Mistrzostw Świata. Zarówno Baudet, jak i Schönborn nie tylko zakwalifikowały się do etapu Mistrzostw Świata Juniorów na Rajdzie Europy Środkowej, ale także podczas rywalizacji w lutym podczas Rajdu Szwecji będą walczyć o miejsce w kokpicie na cały sezon Mistrzostw Świata Juniorów w Rajdach (JWRC) 2025.

ADAC Opel Rally Junior Team: Luca Pröglhöf stojący przed wielkim wyzwaniem

Dzięki swoim znakomitym występom, tegoroczny mistrz ADAC Opel Electric Rally Cup, Luca Pröglhöf, zdobył awans do ADAC Opel Rally Junior Team. Tam, w przyszłym sezonie, będzie starał się podążać śladami swoich poprzedników, którzy odnieśli sukcesy w Mistrzostwach Europy Juniorów w Rajdach (JERC). Pięć tytułów mistrza Mistrzostw Europy Juniorów zdobytych przez Emila Bergkvista, Marijana Griebela, Chrisa Ingrama, Mārtiņša Sesksa I Laurenta Pellier świadczy o wysokich ambicjach ADAC Opel Rally Junior Team. W sezonie 2024 JERC, mistrzowie Pucharu z 2023 i 2022 roku, Calle Carlberg i Timo Schulz, również wzbudzili niemałe poruszenie, zajmując drugie i czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Oczekiwania wobec nadchodzącego sezonu rajdowego dyrektora Opel Motorsport, Jörga Schrotta, są wysokie: „Międzynarodowe postrzeganie i zainteresowanie ze strony organizatorów oraz zespołów Pucharem ADAC Opel Electric Rally od czterech lat nieustannie rośnie. Już teraz ciężko pracujemy nad sezonem 2025. Siedem atrakcyjnych wydarzeń w pięciu krajach i po raz kolejny międzynarodowa obsada - piąty sezon naszego innowacyjnego Pucharu zapowiada się równie emocjonująco, jak poprzednie. Mamy Lucę Pröglhöfa obiecującego utalentowanego zawodnika, na którego stawiamy, i który po raz kolejny awansuje z Pucharu do ADAC Opel Rally Junior Team. Jestem bardzo ciekawy, jak Luca i Dina poradzą sobie w walce z najlepszymi młodymi zawodnikami z Europy. Z niecierpliwością czekamy na nadchodzący sezon rajdowy, który znowu przyniesie wiele wyzwań dla Opla, ale miejmy nadzieję, że również sukcesów”.

Kalendarz na 2025 rok ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”

25-26 kwietnia 

ADAC Rallye Sulingen (DRM)

D

23-24 maja

ELE Rally, Eindhoven

NL

14-15 czerwca

Rallye Vosges Grand-Est, Gérardmer

F

15-16 sierpnia

ADAC Saarland-Pfalz Rallye, St. Wendel 

D

05-06 września

Rallye Mont-Blanc Morzine 

F

26-27 września

ADAC Rallye Stemweder Berg, Lübbecke 

D

16-19 października

Central European Rally, Passau (WRC) 

D/A/CZ

 

Kalendarz na 2025 rok Junior European Rally Championship (JERC)

04-06 kwietnia 

Rallye Sierra Morena 

E

09-11 maja

Rally Hungary

H

13-15 czerwca

Rally Poland 

PL

04-06 lipca 

Rally di Roma Capitale

I

15-17 sierpnia

Barum Czech Rally Zlín 

CZ

03-05 października

Croatia Rally

HR

Źródło: Opel Media Website
Udostępnij:
Strona główna > Sport >
Emocjonujący, elektryczny, ekscytujący: Opel Motorsport spogląda wstecz na udany sezon rajdowy 2024