Trójstronna walka o tytuł w finale sezonu ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE”
29 września 2025

Fabian Kamermans odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE” podczas rajdu ADAC Rallye Stemweder Berg. Jest to zasługa jego znakomitej jazdy i perfekcyjnego doboru opon. Po dwunastu odcinkach specjalnych na dystansie około 108 kilometrów Holender wraz z pilotem Stefanem Müllerem wyprzedzili o 11,1 sekundy niemiecką parę w składzie Kilian Nierenz i Milena Raithel. Bawarczycy z kolei pokonali Hiszpanów Alexa „Sito” Española i Borję Odriozolę o zaledwie 1,7 sekundy. Dzięki temu Español powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej nad Belgiem Tomem Heindrichsem o osiem punktów. Brat mistrza świata w rajdach, Thierry Neuville, wraz z pilotem Jonasem Schmitzem ukończyli asfaltowy rajd wokół Lübbecke na czwartym miejscu.
W finale sezonu rozgrywanego od 16 do 19 października w ramach Central European Rally i będącego częścią Rajdowych Mistrzostw Świata, trzej kierowcy wciąż mają szansę na zdobycie tytułu: Español wyprzedza Heindrichsa dwunastoma punktami, natomiast Nierenz traci 29 punktów i pozostaje mu mieć nadzieję, że konkurenci nie utrzymają wysokiego tempa. W rundzie Mistrzostw Świata wokół Passau wciąż można zdobyć maksymalnie 35 punktów.
Właściwy wybór opon otwiera drogę do zwycięstwa w Rallye Stemweder Berg
Już na trzecim odcinku specjalnym w piątek wieczorem zarysowały się realne szanse na zwycięstwo w ADAC Rallye Stemweder Berg, będącym częścią Niemieckiego Rajdowego Pucharu. Jako jedyni w stawce, Kamermans i Müller podjęli właściwą decyzję, montując opony deszczowe w swoim Oplu Corsa Rally Electric. Tuż przed startem zaczęło padać, co pozwoliło holenderskiej parze wypracować znaczącą przewagę wynoszącą 18,6 sekundy.
Ale nawet po objęciu prowadzenia Kamermans nie spoczął na laurach – umocnił przewagę, wygrywając trzy kolejne odcinki specjalne. „Pierwsze zwycięstwo smakuje wspaniale. Oczywiście idealny wybór opon w piątkowy wieczór dał nam przewagę. Było jasne, że musimy zachować koncentrację i cały czas atakować. Sobotni drugi odcinek przyniósł nam nagłe zaskoczenie, lecz do reszty rajdu podeszliśmy z pełną koncentracją, jakby dopiero co startował. To był klucz do tego zwycięstwa. Wygrać tutaj po poprzednim rajdzie, w którym niemal wszystko poszło nie tak, jest po prostu wspaniałe” – powiedział Kamermans.
Choć jego szanse na tytuł mistrza mają już zapewne jedynie matematyczny charakter, Kilian Nierenz był bardzo zadowolony z drugiego miejsca, będącego jego czwartym podium w tym sezonie: „Doskonale rozpoczęliśmy rajd, wygrywając dwa pierwsze odcinki. Deszcz w piątkowy wieczór zaskoczył nas tak samo jak pozostałych uczestników, z wyjątkiem Fabiego. On był po prostu sprytniejszy. Drugiego dnia popełniłem kilka błędów, dlatego tym bardziej cieszymy się ze zdobycia drugiego miejsca. Było blisko, było ekscytująco i raz jeszcze rajd sprawił nam mnóstwo frajdy. Naszym celem na finał jest teraz obrona trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej.”
Alex Español, który zajął trzecie miejsce, ustanowił trzy najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, w tym na finałowym Power Stage, i cieszył się ogromnie z powiększenia przewagi w klasyfikacji generalnej: „Podobnie jak większość, w piątek wieczorem podjęliśmy złą decyzję dotyczącą opon. Dlatego plan na drugi dzień był jasny: pełny atak, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Świetnie się to udało, a fakt, że udało nam się wygrać Power Stage na koniec i zdobyć pięć dodatkowych punktów, dał nam nieco większy margines w tabeli. Mimo to, podejdziemy do Rajdu Europy Centralnej w pełni skoncentrowani, tak jak do wszystkich poprzednich rund. Tylko w ten sposób można wygrać ADAC Opel Electric Rally Cup”.
Prezes ADAC Sports dr Ennser zachwycony, Fabian Vettel podekscytowany
W ramach programu rozwojowego, legenda wyścigów Opla, Volker Strycek, ponownie zasiadł za kierownicą nowego Opla Mokka GSE Rally o mocy 207 kW (281 KM), który wystąpił w charakterze samochodu zerowego na odcinkach specjalnych ADAC Rallye Stemweder Berg. Ten elektryczny samochód rajdowy jest pierwszą konstrukcją opracowaną zgodnie z regulacjami FIA eRally5, które wejdą w życie w 2026 roku.
Po raz drugi, po Rajdzie Mont-Blanc Morzine 2024, w wyścigu pucharowym wziął udział dr Gerd Ennser. Prezes ADAC Sports, na zmianę ze swoim synem Fabianem, prowadził Opla Corsę Rally Electric jako pojazd poprzedzający. Jazda nowym modelem sprawiła mu niezwykłą przyjemność: „ADAC Opel Electric Rally Cup jest wyjątkowy. Dla ADAC niezwykle ważne jest, aby elektryfikacja w sportach motorowych stale się rozwijała. Jestem wielkim fanem rajdów od młodości i za każdym razem ogromnie się cieszę, gdy mogę sam usiąść za kierownicą samochodu rajdowego. Nie jestem już tak konkurencyjny jak ci chłopcy – ale wciąż sprawia mi to ogromną frajdę!”
Przede wszystkim dobra zabawa - to główny cel tego wyjątkowego, występującego gościnnie kierowcy już za trzy tygodnie. W ramach finału sezonu ADAC Opel Electric Rally Cup swój debiut rajdowy zaliczy Fabian Vettel (26). Brat czterokrotnego mistrza świata Formuły 1 Sebastiana Vettela wystartuje za kierownicą Opla Corsa Rally Electric u boku doświadczonego pilota Gino Kruhs podczas Rajdu Europy Centralnej.
Klasyfikacja ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE” po 6 z 7 rund:
1. Español 172 punkty
2. Heindrichs 160 punktów
3. Nierenz 143 punkty
4. Kamermans 121 punktów
5. Lemke 109 punktów
6. Neulinger 88 punktów
7. Wittenbeck 71 punktów
8. Rott 63 punkty
9. Jungnickel 57 punktów
10. Eertmans 52 punkty
11. Steitz 42 punkty
Trójstronna walka o tytuł w finale sezonu ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE”















