Rolex 6 Hours of São Paulo: PEUGEOT 9X8 kończą wyścig na punktowanych pozycjach
14 lipca 2025

Po ustawieniu się na starcie w drugim i trzecim rzędzie, obydwa PEUGEOT 9X8 świetnie rozpoczęły 6-godzinny wyścig w São Paulo. Loïc Duval (#94) zaciekle bronił czwartego miejsca (1:25.520 na 5. okrążeniu), natomiast Mikkel Jensen (#93) zyskał jedną pozycję i zakończył pierwsze okrążenie na piątym miejscu. Przed pierwszym zaplanowanym zjazdem do boksu, po 40 okrążeniach, PEUGEOT 9X8 jechały na trzecim i czwartym miejscu.
Loïc i Mikkel kontynuowali jazdę podczas wymagającej drugiej zmiany, którą jednak trzeba było skrócić o około dziesięć okrążeń z powodu dużego zużycia opon na nowej nawierzchni toru Interlagos. Po drugim pit stopie, PEUGEOT 9X8 utrzymały swoje pozycje startowe.
Malthe Jakobsen i Paul Di Resta, którzy dzień wcześniej zaliczyli świetne występy w kwalifikacjach, przejęli kierownice samochodów #94 i #93, wyposażonych w nowe opony o średniej twardości mieszanki gumy. Po podwójnej zmianie pokonywanej na pełnym gazie mimo natężonego ruchu na torze, Loïc Duval i Mikkel Jensen wrócili na trasę, by dojechać do mety, ponieważ zespół Peugeot TotalEnergies wystawił w ten weekend dwuosobowe składy.
Po sześciu godzinach zaciętej walki PEUGEOT 9X8 z numerem 94 przekroczył linię mety na szóstym miejscu, a tuż za nim, na siódmym miejscu, uplasował się samochód z numerem 93.
Po rozczarowującym występie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zespół Peugeot TotalEnergies natychmiast powrócił do formy, osiągając najlepszy wynik sezonu.
Po ośmiotygodniowej przerwie wakacyjnej, mistrzostwa FIA World Endurance powrócą na początku września, tym razem na torze Circuit of the Americas w Austin (Teksas, USA).
Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport:
„Nasze tempo wyścigu było zgodne z oczekiwaniami, ale być może nie doceniliśmy szybkości naszych trzech bezpośrednich konkurentów, którzy byli bardzo szybcy. Mogliśmy zająć piąte i szóste miejsce – szkoda, ale straciliśmy czas podczas FCY. Musimy przeanalizować, dlaczego tak się stało. Różnice w tempie są coraz mniejsze i przed końcem sezonu będzie więcej okazji, aby osiągnąć dobre wyniki”.
Mikkel Jensen (PEUGEOT 9X8 z numerem 93):
„Zaletą składu dwuosobowego jest to, że wiele się uczysz już po pierwszym podwójnym stincie i możesz odpowiednio dostosować podejście na końcówkę wyścigu. W tym wyścigu kluczowe znaczenie miało zarządzanie zużyciem opon, a ja podczas mojego ostatniego przejazdu poradziłem sobie z tym znacznie lepiej. Ogólnie to był dobry weekend dla zespołu, mocne kwalifikacje i solidny wynik na mecie. Teraz musimy się skupić na analizie zużycia ogumienia.”
Loïc Duval (PEUGEOT 9X8 z numerem 94):
„Dla mnie wyścig rozpoczął się spokojnie i zaliczyłem dobry pierwszy stint. Podczas drugiego przejazdu było już znacznie trudniej ze względu na silne zużycie tylnych opon, co zmusiło nas do wcześniejszego pit stopu. W rezultacie nasz ostatni przejazd był nieco dłuższy niż u naszych rywali, a na dodatek pechowo trafiliśmy na neutralizację z pojawieniem się samochodu bezpieczeństwa, co kosztowało nas około piętnastu sekund.”
Rolex 6 Hours of São Paulo: PEUGEOT 9X8 kończą wyścig na punktowanych pozycjach














